Internete gausu interneto puslapių, forumų, kur verslūs žmonės bendrauja ir dalinasi idėjomis, kurias galėtumėte įgyvendinti ar jos padėtų rasti laisvą verslo nišą. „Delfi“ atrinko ir pristatė keletą įdomių idėjų iš skirtingų sričių, kurios sėkmingai įgyvendintos užsienyje, tačiau gali puikiausiai prigyti ir Lietuvoje, kaip, pavyzdžiui, tikrą „bumą“ sukėlę „grupiniai“ pirkimai.
IDĖJA: kitokios dovanos.
Per šventes dovanų gauname krūvas ne itin reikalingų daiktų. Projektas echoage.com siūlo išspręsti šią problemą – tereikia užsiregistruoti jų interneto svetainėje, išsiųsti svečiams kvietimus puslapį ir surinkti pinigus norimai dovanai. Dalis surinktų pinigų skiriama labdaros projektui, kurį galima pasirinkti. Jūs galite šią gražią idėją patobulinti, kad ji neštų daugiau pelno, pavyzdžiui, svetainėje siūlyti įvairius dovanų variantus, kuriuos jubiliatas galėtų pasirinkti – paslaugų, SPA kuponus, čekius į parduotuves ir pan. Kartu skatinsite ekologiją, atsakingesnį vartojimą, nes svečiams siunčiami elektroniniai pakvietimai ir pinigai neišmetami nereikalingiems daiktams.
IDĖJA: vakarienės receptas ir produktai – į namus.
Lietuva jau išgyveno čeburekų, picų, kebabų „madas“, jums reikia stebėti tendencijas ir pasiūlyti naujovę, kuri patrauktų lietuvaičių skrandžius. Švedų pasiūlytą idėją – vakarienės ar pietų receptas ir visos patiekalo sudedamosios dalys – į namus, jau įgyvendino lietuviai. Galite palyginti middax.se ir ciopciop.lt. Toks projektas kaip tik pataiko į naują „madą“ – gaminimą namuose ir padeda išspręsti kelias problemas (nereikia ieškoti gero recepto, produktų ir važiuoti į parduotuvę), o tai ir yra svarbiausia versle, t.y. nustatyti vartotojo poreikį (problemą) ir patenkinti (išspręsti) ją. Šitaip verslo idėjos galima ieškoti kiekvienoje verslo srityje – išklausykite, kuo nepatenkinti vartotojai – jūsų draugai, giminės, pažįstami, kolegos ir kt. – tai gali būti nuoroda į potencialią nišą jūsų verslui.
IDĖJA: pakeiskite įprastų paslaugų vietas.
Moterys Lietuvoje vairuoja maždaug kas trečią automobilį, tačiau nuvairuoti jį į autoservisą dažniau patiki vyrams. Amerikiečiai, pastebėję šią tendenciją, ėmėsi taisyti padėtį. Sukūrė autoservisus moterims. Juose moterys aptarnaujamos itin maloniai, atidžiai, remontuojamo automobilio gali palaukti jaukiai įrengtoje poilsio zonoje, kur galima atsigaivinti gėrimais ar pasinaudoti internetu. Vaikams įrengta speciali žaidimų zona.
Pavyzdžiai rodo, kad tokie „specializuoti“, prie klientų prisitaikę verslai suranda savo vartotoją. Kiek iš kitos sferos, bet pavyzdžiu galėtų būti vaikų kirpykla „Pukis“. Nors, atrodytų, kirpyklų gausu, bet juk kažkam gimė idėja ją pritaikyti išskirtinai vaikams – juk vaikai dažnai nemėgsta kirptis, bet savo baimes pamiršta žiūrėdami animacinius filmukus plačiuose ekranuose, sėdėdami „lėktuvuose“ ir „lenktyniniuose automobiliuose“ vietoje įprastų kėdžių.
Vokietijoje savitarnos skalbykla „Wash&Coffee“ pasiūlė ir pramogų centro paslaugas. Čia buvo įrengta naujausia, energiją taupanti įranga, konsultantai pataria, kaip geriau prižiūrėti drabužius, kaip įveikti įvairias dėmes. Čia pat galima atiduoti nereikalingus drabužius labdarai, o kol skalbiniai sukasi skalbyklėse, klientai gali užkasti, išgerti kavos, dalyvauti įvairiuose renginiuose.
IDĖJA: tapkite atstovais.
Gal užsienyje pamatėte idėją, kuri gali būti aktuali Lietuvoje? Susisiekite su gamintojais – juk galite pasinaudoti produkto ar prekės sėkme atstovaudami juos naujoje rinkoje. O daiktai gali būti patys įvairiausi – pradedant batų stilizatoriais, kurie sunaikina ne tik blogą kvapą sukeliančias bakterijas, bet ir grybelį, baigiant šviečiančiais interjero papuošimais ar nagų dailės aparatais, kurie ant nagų per kelias minutes perkelia bet kokį atvaizdą.
Vietoje išvadų šįkart pridursime, jog keletas idėjų jau buvo sėkmingai realizuotos Lietuvoje, pavyzdžiui, grupiniai pirkimai, taigi, nesnauskite.
Šaltinis: „Delfi“.