2015 m. vasario 12 d., ketvirtadienis

Kaunas – Baltijos šalių logistikos centras

Andrius Kupčinskas
Jau šių metų pabaigoje Kaunas žengs didelį žingsnį į priekį ir galės džiaugtis europine traukinių vėže. Pasak Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijos nario ir Kauno miesto mero Andriaus Kupčinsko, laikinoji sostinė bus vienintelė iš didžiųjų Baltijos šalių miestų, kuri turės tokią logistikos sistemą.

Kaip pasikeis Kaunas, jame įkūrus logistikos centrą ir nutiesus Europinę vėžę?

Logistikos centrų steigimas yra ypatingai svarbus šalies ekonomikos plėtrai ir transporto sektoriaus vystymuisi. Statomi viešieji logistikos centrai, geležinkelis „Rail Baltica“ bei kiti infrastruktūros modernizavimo projektai leis įgyti konkurencinį pranašumą prieš kaimynines valstybes. Kauno viešojo logistikos centro (VLC) projektas yra pripažintas kaip valstybei svarbus ekonominis projektas. Įgyvendinant šį projektą buvo sutvarkyta Palemono gatvė, šaligatviai, įrengtos saugaus eismo priemonės bei žiedinė sankryža. 

„Rail Baltica I“ projektas tai pat baigiamas įgyvendinti ir kauniečiai vieninteliai iš didžiųjų Baltijos šalių miestų jau 2015 metų pabaigoje galės džiaugtis europine vėže. 2016 m. bus pradėtas 9 km ilgio europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimas nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemono.

Kokios verslo šakos turėtų suklestėti nutiesus šią vežę?

Įgyvendinta VLC koncepcija atneš didžiulę naudą ne tik transporto ir logistikos įmonėms, bet ir Kauno miesto bei rajono savivaldybių gyventojams, bus pritraukiamos investicijos, plečiama miesto infrastruktūra, į biudžetą surenkami papildomi mokesčiai, mažės kelių apkrova ir padidės eismo saugumas. Taip pat mažės oro, aplinkos tarša, triukšmas, tikėtina, kad kris paslaugų, prekių kainos, plėsis smulkios ir vidutinės įmonės.

Kodėl būtent Kaune patogu kurti šį logistikos centrą? Kaip Vilnius? Ar Kaunas konkuruoja su sostine, ar bendradarbiauja?

VLC Intermodalinis terminalas įrengtas Palemono kelyne, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno Laisvoji ekonominė zona, turinti milžinišką potencialą. Kauno VLC terminale bus aptarnaujamos kelių ir geležinkelių transporto rūšys. Konteineriuose iš Pietų ir Vakarų Europos atvykstantys ir terminale perkrauti kroviniai galės toliau judėti Šiaurės ir Rytų link. Terminalas padės priimti efektyviausius logistinius sprendimus organizuojant krovinių vežimus, todėl bus gerinamos sąlygos plėtotis tarptautiniam ir tranzitiniam eismui.

Kokią turimą logistikos infrastruktūrą papildys šis logistikos centras?

Kauno regiono VLC koncepcija (panaudojant ir Laisvosios ekonominės zonos potencialą) turi suteikti intermodalinio transporto paslaugų plėtotei Lietuvoje reikalingą struktūrą ir organizaciją. Jis veiks kaip sąsaja tarp įvairių transporto rūšių ir tarp transporto bei logistikos operatorių. Kauno regiono VLC modelis padidins intermodalinio transporto patrauklumą, padarys jį patikimesnį, lankstesnį ir dėl to labiau konkurencingą, padidins transporto sektoriaus efektyvumą bei sukurs jungtį tarp jūrų kelių ir geležinkelių transporto.



Šaltinis „Kauno diena“